Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Grorn Malanos
Country: Equatorial Guinea
Language: English (Spanish)
Genre: Finance
Published (Last): 26 September 2013
Pages: 69
PDF File Size: 7.6 Mb
ePub File Size: 13.87 Mb
ISBN: 954-5-76480-478-2
Downloads: 14806
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Kasar

In Januaryat least 14 letter bombs varalhayat mailed to the newspaper’s headquarters in London and its bureaus in New York, Washington and Riyadh. Jihad Al Khazen, who was also the founding editor in chief of the rival pan-Arab newspaper Asharq Alawsat[19] writes a twice weekly column called “Ayoon wa Azan” Arabic: Though rather pro-West and pro-Saudi with respect to articles concerning the Arabian peninsula, it is quite open to various opinions concerning other regional questions.

As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was staffed by Muslim, Christian and Druze editors and reporters who formed “a highly professional team”, according to a report in The New York Times.

Domain Security, DNS Trails and IP Tools | SecurityTrails

Archived from the original on 11 May Who’s Who in the Arab Media”6 February Retrieved 26 April Retrieved 25 April It swrvices a pioneer among Arabic newspapers in form, mixed news and commentary, professional editing and use of modern communication technology. Media and Politics in the Arab World.


Like other newspapers, it must compete with television news, social media and fast-paced internet information sources.

The Times report described the newspaper as a source of “iconoclastic interviews” and “having the most influential cultural pages anywhere in the Arab worldand opening opinion pages to radical reactionary Muslim fundamentalists and virulent anti-religious liberals, pro-Iraqi [under the Saddam Hussein regime Arab nationalists as well as conservative gulf Arabs.

Retrieved 2 April ByAl-Hayat shocked its Arab readership by establishing a bureau in Jerusalem. This article is about a London-based pan-Arab and Saudi newspaper. All outputs of Dar Al-Hayat be it in publication form orb electronic is indexed and archived and available them available.

Their columns along with selections from other regular columnists are routinely translated into English and made available on the paper’s website. Although Al Hayat is headquartered in London—the principal location for its editorial, administrative, distribution, and subscriptions offices—the paper also maintains offices in ParisWashingtonNew YorkMoscowRiyadhJeddahDammamBeirutCairoBaghdadand Damascus.

The same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper. Its publisher reaffirmed those origins on reviving it inwith London as its base. Un civil War of Words: The New York Times.

The publication survived 13 bombing attempts before the Lebanese Civil War finally forced it to shut down in It collects news through a network of correspondents worldwide and is printed in Arab and Western cities linked by satellite to the London offices.

NETS services resume after hour-long disruption

The international page edition generally contains eight pages of political news with marked differences faralhayat the front page focus of the Saudi edition. Many columnists contributed to the op-ed pages of Al-Hayat ever since it has been relaunched in From Wikipedia, the free encyclopedia. The newspaper’s motto is Arabic: Al-Hayat was established by its founder Daralahyat Mroueh in Beirut in January 28,25 Safar H as an independent international Arabic daily political newspaper.


In Maythe digital service began serving mobile media, tablets and mobile phones with interactive features. In late Augustthe Saudi government banned distribution of Al-Hayat within the Kingdom for less than a week.

By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. While Saud Al Rayes [17] holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi is the assistant editor in chief of the Saudi Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Xaralhayat from 20, to almostRetrieved from ” https: Its three daily editions cover local affairs in Jeddah, Riyadh and Dammam in addition to international news from the Arab world. In Xaralhayatthe Beirut bureau of the newspaper was closed due to financial difficulties.

Normally 32 pages, nef sometimes expands with supplements and special editions. Archived from the original on 26 December Two security guards were wounded by one of the bombs as it exploded at the headquarters. On 23 OctoberSaudi censors banned Al-Hayat because the edition contained an open letter from 67 American intellectuals that defended the War on Terrorand called upon their Saudi counterparts daralhayta condemn “militant jihadism” and to further delegitimize the concept by calling such actions un-Islamic.

In Maythe newspaper scooped every other news organization by breaking the news about the secret Oslo talks between Palestinians and Israelis. Retrieved 22 April